Sunday, September 21, 2014



Hello Mindenkinek, aki ide téved :)

Közel egy évvel ezelôtt derült ki, hogy több ételre is allergiás vagyok. Az okok és a részletek nem is lényegesek, talán majd egy másik posztban. Ami fontos az az, hogy drasztikusan át kellett alakítanom az addigi étkezési szokásaimat es nagyon sok dologról le kellett mondanom. Nem ehettem semmit ami glutént, tejterméket, tojàst, marhahúst, sertéshúst, pulykahúst tartalmaz es néhàny gyümölcs fajtàt sem. Ehhez jött még a cukorbetegségem, ami a cukros ételeket is kiütötte a listàról. (Igaz, ez egyáltalán nem baj.)

Elolvastam a listát, de nem este kétségbe, mert azt gondoltam, úgysem szerettem ezeket a húsféléket. Még akkor sem estem kétségbe, amikor elmondtam anyunak a fejleményeket és ô kétségbeesett.

Akkor estem kétségbe, amikor rájöttem, hogy a modern konyha es gyakorlatilag minden, amit (fél)készen lehet venni, tartalmaz valamit amit én nem ehetek. A tojasfehérje lett az elsô számú ellenségem rövid idô alatt, ugyanis ezt minden ételbe beleteszik a krumpilpüré portól a vega párizsin át a guacamoléig.... soha nem voltam egy nagy késztermék fogyasztó, de lássuk be, sok ilyen termék kerül az asztalra a legtöbb háztartásban. Miutan a bevásárlási idôm a lassan a háromszorosa lett a normálisnak és legtöbbször semmit sem találtam, rá kellett jönnöm, hogy az a legjobb, ha elkezdek sajat magamnak fôzni és magammal viszem az ebédemet.

Fontos, hogy nem vagyok 100% vegan, mert nem mondtam le tengeri herkenytyükrôl, noha minden recept tojás és tejmentes. Viszont sokkal jobban érzem magam, amióta megváltozott az étkezésem, és nem tudom elképzelni, hogy a régi kedvenceimet egyem újra. Egyszerûen nem ízelenek már.
Azt is fontos tudni, hogy az étkezésem folyamatos kontrollt, nem kis önuralmat kíván meg az átállási idõszak alatt. Nem mondom, hogy sok idôt töltök a konyhában, de mivel a legtöbb ételt frissen eszem, terveznem kell az étkezéseimet. Viszont jó móka és finomak az ételek, úgyhogy fôzésre fel. :)

No comments:

Post a Comment